-

1) Back to school to show your talent!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 4 Nov 2017 dans 4ème, Non classé
  1. A SONG : How do you feel with James Brown? Click here!
  2. FEELINGS :
    • revise your adjectives (spelling/ pronunciation) here. Thank you to Mrs Haquet from Rouen !
  3. LISTENING COMPREHENSION :
    • Click here and choose the quiz. Listen to the people talking and click on the right answer.
 

 
-

1) What are you like?

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 31 Oct 2017 dans 3ème
  1. Listen to "Count on me" by Bruno Mars here and complete the song on your worksheet.
  2) VOCABULARY : PERSONALITY ADJECTIVES (mémoriser le nouveau lexique à l'oreille et à l'écrit et enrichir son vocabulaire). 1) To start, click on the picture or here to learn the adjectives and talk about your personality 2) other exercices to learn your adjectives : a) antonyms here , b) synonyms here, c) and finally a crossword here.  
  • POUR ALLER PLUS LOIN : LISTEN AND UNDERSTAND (reconnaître le lexique appris et entraîner son oreille à comprendre des conversations plus longues).

      - 1) listen to the definition and choose the right adjective. Click here. You can write the adjectives and the definitions on your notebook of course!

      - 2) listen to the different conversations and tick the right answer. Click here!

 

3)  POUR ECOUTER ET REPETER les documents de la classe Book 1 Situation 1 : 1)  personality quiz 2) Jeremy 3) Leila 4 ) Zoe clique sur l'image (ou utilise ton cd)

music-smiley

  • POUR ALLER PLUS LOIN : travaille ton cdrom.
 

Étiquettes : ,

 
-

2) Best jobs for you!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 30 Oct 2017 dans 3ème, Non classé

I) An example of the best job for you?

 

 Watch this video and do the activities on your worksheet.

 

II) Apply for this job!! Send a video!

Watch them and complete your worksheet.

applicant number 1 :

Applicant number 2 :

 

Applicant number 3 :

 

Applicant number 4 :

Applicant number 5 :

   

III) So would you like to know the best jobs in the world for this year ?

Listen to Ben Southall, winner of the Best Job in the World 2009, and discover 6 Best Jobs!

IV) Ready to apply for your favourite job?

Read the article here and click on the job you want to choose. Good luck!

LET'S SING!

       

Étiquettes : ,

 
-

3) They fought for a better world

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 29 Oct 2017 dans 3ème

Watch the video : how did their dream come true?

a song : Thank you Rosa Parks

a song to pay tribute to Martin Luther King

Discover Banksy in Bristol (United Kingdom). Click on the picture.

and to know more about Banksy, read an article here.

Top 10 Greatest Banksy Art :

Who is Banksy? Watch the video.

Children's rights : a video

Children's rights : click on the picture

 

Étiquettes : , , , ,

 
-

2) Let’s celebrate Thanksgiving!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 5 Oct 2017 dans 4ème

I) A poem by Shel Silverstein : I must remember

II) The story of Thanksgiving

 

 
-

3) Are you ready for the American history guessing game?

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 10 Sep 2017 dans 4ème

 Savoir exprimer une date :

revoir les nombres ordinaux ici (en bas de la page); la date : exercice 1 (la retrouver à l'oral) ; exercice 2 (écouter et l'écrire).

Short story of the USA

Ecouter, répéter et s'entraîner avec les documents du cours :

'a short story of the USA' : fichier 28 et pour vous entraîner et aller plus loin, cliquez ici 

questions about the story of the USA : fichier 29

a quizfichier 30

memo : pour réviser, pour faire des dictées? fichier 31

To learn more about it ?

 
-

What’s your excuse today? Help! I need some help!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 9 Sep 2017 dans 4ème, 4ème 2014 2015, Non classé
  1. What's your excuse today?

help i need some help   a) To revise your vocabulary, click on the picture or here.

Enjoy-English-In-4e---1cd-Audio-Livre-893702416_MLb) To listen to the conversations, click on the picture or here and choose 'FICHIER 3'

RAPPEL : si vous avez oublié votre workbook ou votre livre, vérifiez sur le blog la catégorie 'help!' : peut- être trouverez-vous une solution!

NO SCHOOL TODAY! : listen, repeat and be ready to play it!

TO REVISE YOUR IRREGULAR VERBS : click here! 21-irregular-verbs-what-is-your-excuse-help-i-need-your-help

2. HELP! I need some help!

help i need some help 2 c) To revise your vocabulary :

exercise 1 ; exercice 2 ;  exercice 3 ;  exercice 4 ; exercice 5 (crosswords) ; exercice 6 (a quiz) ; exercice 7 (match the pictures and the expressions) .

Enjoy-English-In-4e---1cd-Audio-Livre-893702416_MLd) To listen to the conversations, click on the picture or here and choose 'FICHIER 4'

     

 

3. Need a break? Let's sing with the Beatles! . Listen to the song and complete your worksheet.

 Who were the Beatles? To complete your worksheet, click here : read the short biography and then enjoy the video!

 

     

Étiquettes : , ,

 
-

1) Do you know your ABC?

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 31 Août 2017 dans 6ème

I) Listen to the Alphabet Rap

  Afficher l'image d'origineII) REVISE YOUR ALPHABET Exercice1 : passe ta souris sur la lettre et entraîne-toi à prononcer les lettres de l'alphabet Exercice2 : trouve la lettre qui a une prononciation différente   Afficher l'image d'origineIII) GREETINGS Exercice 1 - Exercice 2 (n'oublie pas de cliquer sur la flèche à droite du mot "accueil" pour faire la suite des exercices)       music-smileyIV)  1.Pour écouter les pistes du BOOK 1 lesson 1 (fichier n°1), click here. 2.More exercises? click here.

Étiquettes :

 
-

2) A Spelling Bee Contest

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 30 Août 2017 dans 6ème, Non classé
  1. Revise your alphabet here and here.

2. GREETINGS : exercise 1 and exercise 2.

3. A spelling bee contest : a video from abc NEWS

4. Akeelah and the bee : a trailer (and a film to discover!)

5. A spelling bee : the rules

6. A song to conclude : hello, goodbye (The Beatles).

         

 
-

3) New school, new rules

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 28 Août 2017 dans 6ème

Ready to sing? Let's go : 'SIT DOWN, 1,2...'.

Exercice  1 : School rules : écris les ordres positifs

 

music-smileyTo listen to the school rules, click here (fichier 2)

   

School rules : complète les ordres négatifs : Exercice 2 - Exercice 3 - Exercice 4 - Exercice 5

 

NUMBERS : do you know them?

Let's sing! listen, sing and dance here

from 1 to 20 : exercice 6 ; un exercice de rapidité ici et deux comptines à mémoriser ici et .

from 1 to 100 : écouter et répéter pour savoir les prononcer ici ; puis cliquer sur 'pratiquer l'écoute' pour les retrouver à l'oreille. Good luck!

Pounds and pence : a song

 

Exercice 7 : School things : écris le nom de chaque objet and here, listen to them.

Exercice 8 : listen to song number 1 and repeat it What is this? What are these !

Another song (song number 2) to play it in class here.'What is this?' 

Afficher l'image d'origineTO REVISE , click here

Thank you M. CADIO!!

         

Étiquettes :

 
-

5) Clubs and Activities at School.

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 27 Août 2017 dans 6ème

Let's sing : click on the picture to sing  'little bird, can you clap?'

 

Résultat de recherche d'images pour "picture skate"  Exercises : revise the lesson here

       

Étiquettes :

 
-

4) My favourite day at school

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 26 Août 2017 dans 6ème
  1. A song : do you like?

2. Discover a British timetable at school

3.Revise digital time : click on the picture.

Image associée

 
-

4) OFF TO AUSTRALIA

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 7 Août 2017 dans 4ème

Escape game : watch the video and free the poor koala!

   

There's nothing like...

     

 Off to an Australian city! Watch the video and complete your worksheet

   

Pour aller plus loin

 
-

2) Vote for me!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 1 Sep 2016 dans 4ème 2014 2015
  1. Let's revise : quelques révisions pour se rassurer et repartir sur de bonnes bases!

revise

       2. Compréhension orale : s'entraîner à comprendre quelqu'un qui se présente

music-smiley- Fais les exercices lacunaires en bas de la page pour un personnage. Puis écoute-le en entier (sans textes) et dessine une carte mentale récapitulative : good luck! Click here.

- Refais la même chose pour les autres personnages afin d'exercer ton oreille.

Bonus :  d'autres textes à trous ici avec des présentations plus courtes : click here.

3. Pour réécouter les pistes étudiées en classe :

4Enjoy-English-In-4e---1cd-Audio-Livre-893702416_ML) listen to Robert (fichier 2)  and Ellen (fichier 2 après Robert)  here

   

Étiquettes : , , , ,

 
-

HELP ! No problems, only solutions!

Publié par EnglishSteAnneMauleon le 29 Août 2016 dans 0- Help!!

1)  ECOUTER les pistes étudiées en classe,  cliquer sur l'image puis 1) choisir le niveau concerné 2) cliquer sur écouter les enregistrements de votre manuel puis 3) choisir le fichier à écouter.

Thank you to Mr Cadio's webpage!

2) Pour demander de l'aide en classe : CLASSROOM ENGLISH (cliquer sur l'image).

classroom_english_worksheet2         Résultat de recherche d'images pour "pronoms personnels anglais"  3) To revise your personal pronouns and possessive adjectives, click here then click on the interactive book (pensez à mettre le livre en plein écran)

Étiquettes : , , , , ,

Copyright © 2018 ANGLAIS. Theme signé Laptop Geek. Traduction WordPress tuto.
Espace pédagogique de l'académie de Poitiers | Mentions légales