Zajęcia terenowe w Białowieskim Parku Narodowym i Nadleśnictwie Białowieża

Białowieża

Uczniowie szkół z Białowieży i Dubin spotkali się po raz ostatni na wspólnych zajęciach w ramach projektu ECORCE. Podczas zajęć terenowych mogli porównać las o charakterze naturalnym z lasem gospodarczym.

W tym celu, w pierwszej kolejności udaliśmy się do Obszaru Ochrony Ścisłej w BPN. W czasie spaceru po lesie dostrzegliśmy różne zwierzęta takie jak: dzięcioł duży, wiewiórka oraz liczne ślady bytności różnych organizmów.

Zachwycaliśmy się kształtem i rozmaitością martwego drewna. Dowiedzieliśmy się, jakie organizmy są z martwym drewnem związane.

Później udaliśmy się do Ośrodka Edukacji Leśnej “Jagiellońskie”, aby móc zobaczyć i poznać charakter lasów gospodarczych.

Tutaj też badaliśmy jakie czynniki i w jaki sposób wpływają na tempo rozkładu drewna, jak te czynniki wpływają na życie organzimów

związanych z martwym drewnem.

Les activités sur le terrain dans le Parc National de Białowieża et la Surintendance forestière de Białowieża

Les élèves des établissements de Białowieża et de Dubin se sont rencontrés pour la dernière fois pour travailler ensemble dans le cadre du projet ECORCE. Au cours des activités, ils ont pu comparer la forêt naturelle et la forêt exploitée.

Pour cela, ils sont allés d’abord dans la RBI du Parc National de Białowieża. Lors de leur promenade, ils ont pu observer différents animaux, comme par exemple un pic noir, un écureuil ou des traces d’autres êtres vivants dans la forêt.

Ils ont admiré les formes et la multitude du bois mort. Ils ont appris quels organismes sont liés au bois mort.

Ensuite, ils sont allés au Centre d’Education Forestière “Jagiellońskie” pour découvrir les caractéristiques de la forêt exploitée.

Ici aussi ils ont examiné quels sont les éléments qui influencent la décomposition du bois mort et comment ils influencent la vie des organismes liés au bois mort.

blog12 blog11 blog10 blog9 blog8 blog7 blog6 blog5 blog4 blog3 blog2 blog1