Lesson 2 – Vivre entre générations
FOOD (heading) par MB🌐liens utiles
- Vocabulaire: (lien)
- Prononcer (à partir du vocabulaire de la nourriture) 🖱️ cliquez ici
INTRODUCTION
KAHOOT – quiz général sur le thème de la nourriture
🍴New Eating Habits
Doc 1 (audio)
🟢STEP 1 - CHALLENGE (teamwork)
🟢STEP 2 - STUDY THE DOCUMENT
- Do the dictation
- Listen to the document and answer the questions
🌐 Use the GUIDELINE in the interactive app below (for a more detailed and in-depth guided comprehension of the document)
✅LET’S RECAP (What can you say about the eating habits of the British? What has changed?)
📝Then copy the summary of the document
Part 1 – LEARN MORE ABOUT FOOD
🍴Traditional dishes Vs. New trends
Doc 2 (a- b-)
a- Traditional dishes
📝Write the title: Traditional dishes + stick the picture in your copybooks
1) Describe the composition of each dish (1 to 41) (utilisez l’activité 💡LearningApps) ⬜
2) Now, write the name of each dish
- Sunday roast dinner
- fish and chips
- trifle
- scones
- traditional ploughman’s cheese lunch
- chicken curry
- apple pie
- English breakfast
🏠HOMEWORK :
- Révisez le vocabulaire et le nom des plats (test) → utilisez Learning Apps pour vous entraîner + pour la prononciation des mots
- Recopiez les mots ci-dessous et cherchez leur sens:
- a dish
- savoury ≠ sweet
- a starter
- the main course
- a dessert
- a flavour
- to taste
- 🍎Testez vos connaissances sur le vocabulaire de la nourriture en général
- 🗣️ Entraînez-vous à bien prononcer les voyelles en anglais (à partir du vocabulaire de la nourriture)
b- New trends
📄fiche à distribuer / à compléter – 📝write the title: New trends
1) Read the definitions of the words (colonne de droite sur votre fiche) and find the English words for:
📝(recopiez dans vos cahiers)
- jeter (à la poubelle) =
- éviter de =
- graines =
- sain/ bon pour la santé
- gâcher/ gaspiller =
- produits laitiers =
- régime (alimentaire) =
- la dernière mode/ tendance =
2) Match the new type of food with its definition (à faire sur la fiche > à coller dans vos cahiers)
🏠Entraînez-vous:
- Now 🎧 listen to each term and match them with the picture that corresponds to it
Part 2 – EATING TOGETHER
🍴The importance of eating together
Doc 3 (text)
📄fiche à distribuer > à coller dans les cahiers
🎯STEP 1 – ANTICIPATE
- Slide 1: “HELP” -do the interactive vocabulary activities
🎯STEP 2 – COMPREHENSION◽
- use the GUIDELINE🌐in the interactive app below (for a more detailed and in-depth guided comprehension of the document)
- 📝copy every answer in your copybook!
🍴PROJET:
“EATING TOGETHER”
🕰️DEADLINE : mardi 14 janvier 2025
Talking about a family event or habit around the theme of food.
a) Déposez 4 photos de (vous)….
- avec un/des membre(s) de votre famille ou ami(s) –
- partageant un repas ou de la nourriture
b) Commentez oralement chaque photo (durée : 20/30 secondes)
- Décrivez la nourriture/ le repas partagé(e) – ⚠️attention à la prononciation des aliments !!!
- Qui partage le repas ou la nourriture avec vous ?
- Précisez la date/ période/ le lieu/ l’évènement
- Expliquez pourquoi vous avez choisi la photo (que vous évoque cette photo, pourquoi l’avoir choisie?)
👉Cliquez ici pour faire le travail
↓Vous trouverez ci-dessous les leçons précédentes↓
2nde – Lesson 1 (Get to know me) – THE LITTLE CURIOSITY BLOG