LLCE 1 – Lesson 1 (story time/part 1)
Imaginaires et rencontres
What makes us read for pleasure?
Vous trouverez l’intégralité de la leçon ci-dessous ↓
📚STORY TIME (Part 1)
What do you like about reading?
Doc A (audio)
What is your favourite book?
Doc B (text)
🟢 CHALLENGE
🟢 COMPREHENSION (fiche)
👉🏼 Read, and answer the questions: a) What book does each celebrity mention (and recommend)? b) Give the reasons that justify their choices 📝copy every answer on your worksheet and/ or copybook!
✅LET’S RECAP (✔️KEY QUESTION: What are our reasons for reading?)
bookworms
Doc C
🌐KAHOOT – quiz on book genres
Pour rejouer en solo = ici
🌐WOOCLAP- WHAT DO YOU KNOW ABOUT THE FOLLOWING BOOK GENRES?
A compléter avec keywords / titles / characters / symbols
💡💡Brainstorming à terminer en autonomie ↓
EVALUATION – INTRO LLCE
L’évaluation portera sur vos connaissances/ ce que vous avez retenu de la LLCE en ce début d’année:
- Les auteurs les plus connus
- leurs siècles (début/ fin)
- savoir les classer dans l’ordre chronologique
- les personnages connus qu’ils ont créés
- Les genres littéraires / leurs caractéristiques/ des exemple d’oeuvres
- Un production écrite sur le thème de la lecture = relisez les traces écrites des docs A et B et apprenez le vocabulaire
💡Utilisez les activités LearningApp ci-dessous pour vous entrainez/ vous pouvez vous faire des fiches
- Book Genres = 🖱️here
- Famous authors = 🖱️here
- Famous characters = 🖱️here
- Timeline (characters) = 🖱️ here
📋PROJET: GIVE A BOOK TALK
🕐DEADLINE > OCTOBER 14th
STEP 1️⃣
- Listen to Liv’s book talk, and then, TAKE THE QUIZ – 👁🗨HERE
STEP 2️⃣
- Prepare your own book talk = an oral presentation of your favourite book – like Liv, make a video!
-merci de bien respecter les consignes sur la fiche distribuée en classe…. (ou ci-dessous) - Complete the ‘autoevaluation’ quiz about your performance- click here
💡💡 Suivez les conseils (‘tips’) & exemples ci-dessous:
- Follow HEATHER’S TIPS – 🖱️here
- Follow Dr. Brad Gustafson’s TIPS – 🖱️here
- EXAMPLES Watch some (good) examples!
- ☝️REMEMBER!
- a book talk = a movie trailer > imagine you have to SELL this book!!!
- start with a HOOK = catch your audience’s attention (a question, a surprising fact, a picture, etc.)
- read a (short) passage
- highlight the interesting points about your book
- be dynamic, give a lot of energy to your presentation
- speak louder than usual
.