1re Tronc Commun – Lesson 1 (PIRATES)

Vous trouverez l’intégralité de la leçon ci-dessous ↓

Lesson 2
TERRITOIRES ET MÉMOIRES 

PIRATES (heading) par MB

☠️THE GOLDEN AGE OF PIRACY

Doc 1 (audio)

☠️LEGENDARY PIRATES

Doc 2 (text)

🌐 Use the GUIDELINE in the interactive app below (for a more detailed and in-depth guided comprehension of the document)
ℹ️ Copy every answer in your notebook/ sheet of paper


✅LET’S RECAP: What have you learnt about the golden age of British piracy?


GRAMMAR TIME

Le prétérit = temps du passé
📖 Commencez par mémoriser la leçon → carte mentale (🖱ici)
🏋🏼‍♂️Entraînez-vous en complétant les exercices ci-dessous

☠️THE BOLD BUCCANEERS

Doc 3 (text)

🌐 Use the GUIDELINE in the interactive app below (for a more detailed and in-depth guided comprehension of the document)
ℹ️ Copy every answer in your notebook/ sheet of paper


✒️EXPRESSION ECRITE

Re-write the beginning of this story

Re-write the beginning of this story which now starts with

“When I was a boy/girl, I had a great desire to become a ….. I WOULD …

  • Utilisez would / would not pour décrire la vie que vous “mèneriez si”
  • Utilisez des adjectifs qualificatifs pour décrire/ enrichissez avec le vocabulaire du cours (B1 à privilégier)
  • 120 words
Astronaut's dreams | Free SVG

☠️SEA SHEPHERDS:pirates for the sea

Doc 4 (video)
  • Use the 🌐interactive app below (for a more detailed and in-depth guided comprehension of the document)
    • 📝copy every answer in your notebook!

✒️EXPRESSION ECRITE

If I were a pirate, I would be a pirate fighting for/ against…..

If I were a pirate, I would be a pirate who
-cares for . . .
-fights for/against ….. ou   
-defends/ protects …. ou 
-stands for….. 
I would devote my life to …… (attention, si verbe = v-ing) : I would / would not (+ verbe/action), I would / would not (+ verbe/action),I would / would not (+ verbe/action), etc, etc.

Write a short paragraph to explain the cause you care about (env. 50 words).

🔎Rappel/ aide voca

  • prendre des risques = (to) *take risks
  • risqué = *risky*
  • dangereux = dangerous/ hazardous
  • s’attirer des ennuis = (to) get into trouble
  • défendre = (to) *defend*
  • protéger = (to) *protect*
  • représenter et défendre qqch = (to) stand for
  • un défenseur de l’environnement = an *environmentalist/conservationist*
  • soutenir une cause = (to) *support* a cause
  • consacrer (ma vie) à = devote (my life) to + Nom/+Vb-ing
  • faire prendre conscience = (to) *raise awareness
  • légal/ illégal = *legal*/ *illegal*
  • enfreindre la loi = (to) *break* the law
  • s’inquiéter de/ pour = (to) *worry about
  • inquiet = *worried*
  • inquiétant = *worrying < *alarming
  • se battre pour/ contre = (to) *fight* /*fought*;*fought*/ *for*/ *against*
  • dénoncer =  (to) *denounce*
  • reprocher, accuser (rendre responsable) = (to) *blame* (someone) *for*
  • critiquer = (to) *criticise/criticize*
  • injuste = unfair (A2)
  • horrible/ affreux/ éuvantable/ effroyable = horrible (A1) – awful (A2) – dreadful (B2) – appalling (C1)
  • je ne peux pas supporter = I can’t bear – I can’t stand (B1)

evaluation

expression écrite

Révisez:

  • The Golden Age of Piracy
  • Paul Watson and the sea shepherds
  • Le vocabulaire de la séquence
  • Les traces écrites et vos différentes expressions écrites.
  • L’emploi de WOULD après if.

Vous aimerez aussi...